چطور زندگی مجردی شاد داشته باشم؟

5 6,459

شادی حق همه مردم است و باید هر جور که شده خودشان را به آن برسانند. حتی اگر تو فکر می کنی سن ازدواجت دیر شده! ( که البته این موضوع را قبول ندارم! اصلا دیر شدنی وجود ندارد )، احتمال می دهم که بخواهی با مجردی ات کنار بیایی و اولین چیزی که به دنبال آن هستی زندگی مجردی شاد است.

چه کسانی به دنبال روش های دوران مجردی شاد هستند؟

این سوال خیلی مهمی است که خیلی ها می پرسند و می خواهند شادی را در آن تجربه کنند. راستش خیلی ها که فکر می کنند شادی شان در متاهلی است گاهی به نتیجه ای می رسند که مجبور می شوند شادی خود را از دوران مجردی و سینگلی شروع کنند. به نظر من این افراد موفق ترین افراد هستند چرا که اگر با وجود مشکلات ذهنی شاد نباشیم، در بدو وقوع حل مشکلات هم شاد نخواهیم بود.

به عبارتی دیگر

کسی که برای شاد بودن منتظر متاهل شدن است هرگز چنان که باید از دوران متاهلی اش لذت نخواهد برد.

با این حال آیا نسبت به خودت امیدوار تر نشده ای که چه اعتقاد بلندی داری؟ آره همون اعتقاد شاد بودن در مجردی و سینگلی

زندگی مجردی شاد

چه کسانی باید از شیوه زندگی مجردی شاد بهره ببرند

راستش همه باید این دوران را شاد سپری کنند چرا که اگر آمال و آرزو را در دوران متاهلی ببینیم، ممکن است خیلی اشتباه کنیم. در صورتی که اگر شادی را در این حالت به سلول های مان، تزریق کنیم، در انتخاب همسر هم دچار اشتباه نمی شویم. این جمله من را به یاد این مطلب انداخت که نشان می دهد تشنه شادی بودن در دوران مجردی می تواند فاجعه آور باشد.

کسانی که از صمیم دل شادی دوران مجردی را تجربه می کنند سریع تر جفت خود را پیدا می کنند. اصلا شاد بودن در دوران مجردی یک شاخه اش شوخ طبعی است. قبلا هم گفته ام که دختران شوخ طبع زودتر شوهر می کنند! باور نمی کنی؟ وقت کردی این لینک را هم بخوان.

 

خب آیا حاضر هستی برویم به سراغ تکنیک های زندگی مجردی شاد؟

زندگی مجردی شاد

راهکارهایی برای این که زندگی مجردی شاد ی داشته باشیم

در زیر دو بخش جداگانه داریم که هر کدام کمک می کند تو بهترین حالت را برای زندگی ات انتخاب کنی و در آن شادی دوران مجردی بهتر دوام بیاوری! امیدوارم بعد از درک زندگی مجردی شاد فکر تاهل از کله ات نیفتد.

 

مزیت های زندگی مجردی را در نظر داشته باش

زندگی مجردی شاد دارای مزیت هایی است که در دوران متاهلی کمتر آن ها را حس می کنیم. مثلا در دوران مجردی:

  1. فرد بیشتر به فکر خودش هست
  2. به سلامتی اش بیشتر اهمیت می دهد
  3. غذاهای سالم تر می خورد

 

زندگی مجردی شاد

معمولا متاهل هایی که دارای رابطه بد هستند، زوج را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین مبادا برای فرار از زندگی مجردی و یا به جای ایجاد دوران مجردی شاد به متاهلی پناهنده شوید!

اما چند نکته جالب

  1. افرادی که مجرد هستند، معمولا خوش اندام تر از حالتی هستند که متاهل ها دارند! لاغر تر و فیت تر! اصلا یک تحقیق می گوید که زنان متاهل تقریبا تا 7 کیلو اضافه وزن دارند و مردان نیز بیشتر از این!
  2. افراد مجرد از خواب بهتری بهره مند هستند
  3. سلامت روانی و ذهنی زنان مجرد بیش از نان متاهل است

 

قدر دان آزادی خود در دوران مجردی باشید

خب شاید با خودت بگویی که چطور می شود شادی دوران متاهلی را به شادی دوران مجردی فروخت! برای خیلی ها که متاهلی را درک نکرده اند، متاهلی یک غول به شمار می آید که بمب شادی است اما این گونه نیست.

افراد مجرد وقت بیشتری برای خود دارند و می توانند این وقت را کاملا صرف خود کنند.

اما افرادی که متاهل هستند وقت خود را صرف شریک خود نیز کنند. از طرفی متاهل ها گاهی آزادی این را ندارند که برای همسر خوب آن گونه که دلشان می خواهد رفتار کنند!( یعنی مجبور میشن یه کارایی کنن که دلشون نمیخات! )

وقتی که تو مجرد هستی نگران صرف وقتت برای دیگران نیستی  این بدان معنی است که برای سرگرمی، منافع شخصی، شغلی و رفاه عمومی بیشتر وقت داری.

لذت بردن از مجردی در آزادی مطلق یعنی این!

زندگی مجردی شاد

چه کار کنم؟

  1. اول این که می توانی هدف هایی برای خودت ایجاد کنی و 100 درصد وقت خودت را روی آن بگذاری و از دستاورد هایت حسابی احساس غرور و شادی کنی! شاید بخواهی هنری بیاموزی، کسب و کار خانگی ات را راه بیندازی یا کارهای عقب افتاده ات را انجام دهی. به هر حال این مجردی است که به تو کمک می کند زندگی شاد و محسوسی داشته باشی.
  2. کمی بیش از حالت معمول کار کن! بدین معنی که وقتی مجرد هستی مسئولیت کمتری روی دوش تو است پس اگر درس میخوانی بیشتر درس بخوان و یا اگر پروژه می گیری، روی یک پروژه ضمنی دیگر هم کار کن. این کمک می کند که احساس بهتری داشته باشی.
  3. به دنبال مراقبت های فوق العاده از خودت باش! یعنی، حمام طولانی گرم را تجربه کن! باشگاه برو! با طبیعت همراه باش و در نهایت برای خودت وقت پیدا کن تا لذت ببری.

 

از مزیت های مالی دوران مجردی لذت ببر

وقتی که تو مجرد هستی، نگران صرف هزینه برای شریک و فرزندانت نیستی! بدین معنی که فقط با الگوی مصرف خودت پولت را خرج می کنی و می توانی در این باره حسابی پس انداز داشته باشی.

بنابراین در دوران مجردی تو نگران مدیریت خرج و مخارج و مدیریت مالی نیستی و چه چیزی از این لذت بخش تر!

زندگی مجردی شاد

مدیریت بهتر روابط دوستانه در دوران مجردی

وقتی که تو متاهل می شوی، چون شریکت از تو محبت بیشتری طلب می کند، وقت کافی برای دوستانت نداری بنابراین سعی کن در دوران مجردی این موضوع را جبران کنی. با آن ها قرار بگذار و با آن ها شاد و خرم باش.

داشتن گروه دوستان در دوران مجردی، یک نعمت ارزشمند است که باید در حفظ آن کوشا باشید.

چه کنیم؟

خب می توانی یک شبکه خوب از دوستان ایجاد کنی و در مورد دغدغه ها و نگرانی هایت با آن ها صحبت کنی. این افراد اگر مجرد باشند کمک رسان خوبی به تو خواهند بود اما از تجربه متاهلین هم باید استفاده کنی.

 

در عین تجربه زندگی مجردی شاد برای دوران متاهلی آماده شو

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که در دوران مجردی می توان انجام داد و از دستاورد آن خشنود بود این است که به دنبال مهارت هایی باشی که در دوران متاهلی برایت ضروری است.

به تناسب زن بودن یا مرد بودن تو باید کارهایی را یاد بگیری تا در آینده زندگی متاهلی شاد را تجربه کنی.

برای کسانی که یک دورنمای فانتزی و شاخ! از دوران متاهلی دارند این تمرین می تواند واقعا اندروفین ساز باشد.

زندگی مجردی شاد

احساس شاد متاهل ها را نادیده بگیر

معضل بزرگ امروز، شبکه های اجتماعی و شو آف هایی است که برای خوشحالی های کذایی در آن ارائه می شود. تا صفحه اینستاگرام را باز می کنی، تصاویری از لاو ترکانی هایی می بینی، که شاید با خودت بگویی این ها زندگی می کنند نه منه مجرد و تنهای فلان!

اما راستش را بخواهی هیچ کس بدبختی هایش را بروز نمی دهد مگر:

مگر این که شدت بدبختی هایش خیلی زیاد شده باشد!

یا این که بخواهد کسی او را چشم زخم نکند!

اما باور کنید که در شبکه های اجتماعی و هر رسانه ای که زندگی ها را خیلی شاد جلوه می دهند، تشعشعاتی از نا رضایتی دیده می شود!

به قول یکی از دوستان وقتی که این افراد را در شبکه ها می بینم، با لبخندی مرموزانه می گویم ” ارواح عمه تان که راست می گویید ” و به راحتی عبور می کنم.

تو در این وضعیت باید سریع این گونه چیز ها را نادیده بگیری و حتی توی دلت خدارا شکر کنی که مردم خوشحالند اما خب کمی کمتر باور کن

این تصویر ها موجب می شود که یک زن، و دختر خانم وقتی که با این تصویر ها مواجه می شود در دو حالت افراطی خودش را ببیند:

  1. یا خیلی عالی و شاهزاده
  2. و در 99 درصد ممکن خیلی نفرت انگیز

این دو احساس واقعا غیر واقعی اند. اما اگر حس شوند پیامد های بدی خواهند داشت.

زندگی مجردی شاد

تلاش کن بهترین کسی که می توانی باشی بشوی

مجردی زمان مناسبی است که در ان 100 درصد تمرکز را بر روی خودت بگذاری تا بهترین فردی شوی که از خودت انتظار داری. مثلا می توانی از جهات مختلف روی خودت برنامه ریزی کنی و بهبودی ها را بهتر انجام دهی.

فقط باید توجه داشته باشی که تمرکزت را روی خودت بگذاری و لاغیر.

تجربه نشان داده افرادی که در این وادی کار می کنند با این حساب که قصد وارد شدن به رابطه های عاشقانه پیش از ادواج ندارند، کیس های بهتری برای ازدواج پیدا می کنند. علت اش هم هنوز مشخص نیست اما می توان آن را تست کرد.

راستی تو اگر چه کارهایی کنی خود بی نقص و کاملت را در آینه خواهی دید؟

زندگی مجردی شاد

به دنبال چه مهارت هایی باید بروی؟ یا روی چه چیزی باید کار کنی؟ تناسب اندام؟ رابطه های خانوادگی؟ آموزش های مجردی یا متاهلی؟ اقتصاد دان شوی و یا بیزینس راه اندازی کنی؟

مثلا من بعد از تجربه یک نامزدی تلخ، و طولانی، وقتی که مجرد شدم، این سایت را به کمک دوستانم راه انداختم تا بتوانم به کمک آن ها و این هدفی که دارم هم خودم شاد تر باشم و هم به شادی دیگران کمک کنم.

تو چه کاری حاضری کنی؟

یک سرگرمی جدید پیدا کن. یادگیری گیتار، پیوستن به کلاس های مفید، باغبانی، نوشتن یک رمان، خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه! هر آنچه که تا کنون می خواستی انجام دهی ، اکنون این کار را انجام بده. تلاش برای انجام کاری جدید می تواند به مهارت های جدید، دوستی و افزایش عزت نفس منجر شود.

 

از خودت پذیرایی کن!

مگر باید همیشه بخاطر وجود کسی به خودت برسی؟ تو یک شخص قوی و مستقل هستی که سزاوار بهترین است. بنابراین سعی کن مثل یک ملکه با خودت رفتار کنی. مثلا هدیه بخری، به ناخن هایت برسی، به زیبایی ات برسی، تفریحات مورد علاقه ات را تجربه کنی و هر کاری که وقتی که متاهل شدی برای رضایت همسرت ان را انجام دهی حالا برای خودت انجام بده.

زندگی مجردی شاد

در جمع دوستان حمایت گر باشید

معمولا وقتی آدم نیاز به یاری دارد، کمتر کسی پیدا می شود هوایش را داشته باشد. مخصوصا اگر به تازگی از یک رابطه بیرون کشیده اید این شبکه حمایت گر را لازم دارید. حالا اگر کسی نیست که حمایتت کند رفتن به باشگاه را از دست نده و کارهای دسته جمعی نظیر کلاس های گروهی مهارتی و ورزشی را دست کم نگیر.

روانشناسان اکنون می دانند که روابط اجتماعی قوی برای سلامتی عاطفی و سلامت جسمانی ضروری است. حتی اگر نیاز به حمایت نداری، حضور در چنین شبکه هایی می تواند حالتان را از نظر جسمی و روحی بهتر کند.

 

خودت را تشویق کن

راستش در زمانه ای که غولی از ازدواج درست کرده اند و چو راه انداخته اند که اگر کسی مجرد باشد نعمت والایی را از دست داده، اعتماد به نفس دختران و برخی پسران واقعا پایین می آید. در چنین شرایطی بهترین کار تشویق کردن خودت است.

در مورد خودت چیزهایی بگو که دوست داری.

اصلا با خودت بگو که چه خصلت هایی داری؟ هر روز ان ها را تکرار کن

  1. مثلا بگو من با هوشم
  2. من قدرتمندم
  3. من یک بیزینس کار موفق ام
  4. من عضو موفق این اجتماع ام.

اما من راهکارهای دیگری هم در ذهنم دارم.

 

گاهی به روزهایی فکر می کنم که از شر اتفاقات جان سالم به در برده ام

  1. مثلا روزی که توی دریای خزر می خواستم خفه شوم و خدا نجاتم داد
  2. یا روزی که می خواستم با ماشین تصادف کنم و نیرویی مرا سریع از خیابان رد کرد
  3. یا وقتی که گاز همه جا پیچیده بود و از شر انفجار نجات پیدا کردم.

همه این ها به من یاد اوری می کند که فرد خوب و مفیدی بوده ام که خدا هوایم را داشته یا اقلا خداوند مرا برای برنامه مهم تری نگه داشته است.

خب تو در این باره چه موهبت هایی داری؟

 

خوشبین باش تا دوران مجردی شاد تری داشته باشی

خوشبین بودن همیشه خوب است مخصوصا اگر به تازگی، از همسرت جدا شده ای، و یا این که در یک نامزدی نا موفق گیر کرده بودی. خوش بینی کمک می کند که بتوانی نقاط روشنی در آینده خود ببینی، و با تمرکز بر آن ها شاد تر باشی.

خوش بین بودن کمک می کند تا بر روی چیزهایی که دوست داری تمرکز کنی و واقعا آن ها را پیدا کنی.

خب حالا چکار کنم؟

احساس گناه را کنار بگذار. همه ما تجربه هایی در زندگی مان داریم که حالمان را خوب یا بد می کنند. قضاوت کردن خودت بر اساس اشتباهاتت نمی تواند آپشن جذابی باشد.

  1. یک دفتر چه داشته باش، و هر شب سه چیز را بنویس و در مورد ان شکرگزاری کن. شکرگزاری کمک می کند در طول مسیر زندگی دید مثبت تری پیدا کنی و همه چیز را با عینک خاص خوش بینی ببینی.

این کار در نهایت به بهبود خواب، زندگی سالم، بدن سالم و روح سالم تر می انجامد.

این ها مجموعه کارهایی بود که برای زندگی مجردی شاد معمولا نادیده گرفته می شود اما باید از آن بهره مند شد. البته برای چنین چیزی می توان روی موارد دیگری نیز تمرکز کرد. نظر تو در این باره چیست؟ راستی تو چطوری شاد هستی؟

نظرت را برایم بنویس 🙂

هشدار: همراه گرامی شادزیستی، مطلبی که پیش روی داری، حاصل پژوهش و ترجمه است و هیچ گونه جنبه مشاوره ای ندارد. لطفا در صورتی که در زندگی رابطه ای و زناشویی خود دچار سردرگمی و مشکل شده ای، حتما در مراکز معتبر به مشاور معتبر مراجعه فرمایید.

منبع کمکی:   wikihow 

ممکن است به این مطالب علاقه داشته باشید
5 نظر
  1. سامان says

    با سلام
    واقعا خواندن این متن کمی حالم رو بهتر کرد امیدوارم موفق باشید
    البته به نظر شخصی ام متن ها رو برای هر دو جنسیت بنویسید شاید بهتر باشه
    راستش من هم در یکی از بدترین شرایط زندگیم هستم
    کاش تمام کامنت های این ص به ایمیل هامون ارسال می شد تا با خبر بشیم
    با تشکر برای متن خوبتون
    با تمام مشکلاتم میخوام قدر مجردی ام رو کمی بیشتر بدونم ممنون

    1. شادزیستی says

      سلام بله حتما این مقاله رو برای جنس اقایون هم خواهم نوشت.

  2. zahra says

    خیلی خوب بود . چرا؟ چون واقعا حس کردم کسی که این محتوا رو نوشته این تجربه رو داشته یا حداقل خوب درکش کرده
    مجرد بودن توی جامعهای که از بدو تولد جهیزیه برای دختر خرید میکنند خیلی سخته
    جدا شدن از خونواده تو جامعه ای که اسم خونه های مزخرف رو خونه مجردی گذاشتن خیلی سخته
    و اینکه توی فضای مجازی فقط از معایب مستقل شدن حرف بزنند کلی توی دلتو خالی میکنه .
    مخصوصا که مجبور بشی بدون برنامه قبلی زندگی مجردی رو شروع کنی
    با خوندن این متن حسم خیلی بهتر شد

  3. علی اکبر says

    ببخشید بعضی از حرف هاتون اشتباهه اینکه متاهل ها چاغ ترن یا از این قبیل همه میدونیم بهترین چیز برای مجرد کارخوب هست آدم کار خوب داشتع باشه خیلی بهتره از همه چیز هم پول آدم گیرش میاد هم حوصله اش سر نمیره هم لذت میبره وقتی کار میکنه و اینکه نماز اول وقت ره گشاست و چاره ساز و اینکه آدم متاهل باشه خیالش خیلی راحته با ازدواج موفق آدم شادی خیلی بالا تری داره و واقعا خوشبختی متاهلی خیلی خاص تر و بهتره جدا همه میدونن اینو

  4. امیر says

    سلام نایس???

پاسخ دهید

Your email address will not be published.