تنها جایی که مادر بودن تو را پشیمان خواهد کرد ( اشتباه عاشقانه زناشویی )

0 2,305

انگار که این عابر بانک کنار محل کار ما، شده یک مکان برای سوژه هایی که من از آن برای این سایت مطلب در می آورم. روز های شنبه معمولا عابربانک شلوغ است و هر کس هم منتظر این است که بتواند سریع تراکنش خود را انجام دهد و برود پی زندگی اش. اما در این میان زن و مرد ها با هم اختلاط هایی دارند که گاهی واقعا درس زندگی است.

امروز حوالی ساعت 9 ایستاده بودیم تا جزو نفرات 15 ام به بعد باشم تا بتوانم مبلغی را انتقال دهم. تلفن خانمی دیلینگ دیلینگ زنگ خورد، و خانمی که سنش انقدر ها پیر و یا میان سال نمیزد شروع کرد به صحبت کردن کاملا مادرانه با شخصیت پشت تلفن. برایم عجیب بود این خانم سی ساله فرزند بالغی داشته باشه که باهاش اینطوری حرف بزنه! مثلا حدس میزدم بچه اش 18 سالشه! مگه میشه؟ مگه داریم!!!

فکر کن توی صحبت هایش می گفت:

  1. پروژه ات را جمع کردی؟
  2. لباست رو اتو کردم، بردار از فلان جا
  3. دوباره سوییچ را فراموش نکنی. خط کش هایت را برده ای!
  4. لباس گرم بپوش که هوا بدجور ابری است
  5. سرما نخوری ها
  6. رسیدی بهم خبر بده!

وقتی که تلفنش تمام شد، هر چند حس خوشایندی از گوش دادن نداشتم اما تقصیر خودش بود بلند بلند صحبت کرد! و بعدش هم گفت شوهر هم شوهر های قدیم، باید مثل بچه بزرگشان کنی! این هم شوهر و شانس ما!

من که کاملا در سکوت بودم اما خانم کناری به این بانوی جوان گفت:

کاش شوهرها هم قدرمان را می دانستند! برای این ها بشور و بساب می کنیم، آخر هم توجه شان توی چشم فلانی و فلانی است! من که از این همه خدمت به شوهر پشیمان ام. ولی اب ریخته شده را نمی توان بازگرداند! عیب نداره بذار برای خدا باشد!!! ( این را که گفت یادم امد به صحبت ان پیر بزرگواری که می گفت، ادم ها کارهایشان را برای این و آن می کنند و هر چه را که خلق نخرید به خدا می فروشند! ) البته این خانم نمی دانست که مرد، اگر برایش حسابی سنگ تمام بگذاری، و از کد های ذاتی و شخصیتی اش که خدا در درونش نهاده، غفلت کنی، خدا برایت کف نمی زند بلکه شاید مجازات هم کند که چرا جذابیت رابطه ات را از بین برده ای، تا سر مرد در جای دیگر گرم شود!

می بینی 2 دوتا کردن های ما همیشه به نفع خودمان تمام می شود اما حقیقت اینطور نیست.

اما این موضوع یعنی مادری کردن برای مرد، موضوعی است که زن ها خواه نا خواه آن را انجام می دهند! و حواسشان به عواقب آن نیست.

مادری کردن برای شوهر و مرد

یکی از نزدیکان ما ادعای شوهر دوستی زیادی دارد. وقتی شوهر می خواهد بیرون از خانه برود، فوری می پرد و با دوسه تا حرکت جکی جانی  کتش را می آورد تا بپوشد و می گوید، شروین جان سرما نخوری!

تا این که شروین چند شب پیش به ستوه آمد و گفت این زن انگار با بچه طرف است، اصلا نمی خوام .. میخوام سرما بخورم .. حرفیه!!!!

وقتی مرد احساس مادری بودن زن و معشوقه اش را می بیند آرام آرام سرد می شود و دیگر آن زن برای رابطه زناشویی، برایش جذاب نیست، اما کماکان آن زن برایش محترم است. اما مرد از زن به عنوان معشوقه انتظار دیگری دارد و این جاست که وقتی واقعیت رنگ می بازد، همان احترام هم به دلیل کنکاش ها و تنش ها از دست می رود.

چند روش برای مادری نکردن برای مرد ها

برای این که روال مادری کردن را کنار بگذارید، باید برخی رفتارها را ترک کنید و برخی ویژگی ها را در خود قوی کنید.


بیخیال بودن به جای وسواس در پیگیری مرد!

دوستی دارم که اگر شوهرش بخواهد دو کیلومتر ان طرف تر برود باید 4 بار به او زنگ بزند و او را چک کند ببیند ایا او سالم است یا نه! تا جایی که صدای شوهرش را بارها در آورده است. در واقع افراد این قضیه را به عنوان روشی برای وابسته کردن مرد یا وابسته کردن شوهر در نظر می گیرند در حالی که نتیجه عکس می دهد. 

بیخیال بودن اولین گامی است که این مساله را از بین می برد. اما پیدا کردن این عادت خیلی سخت است و نیاز به مدیریت زمان و روابط دارد.


نگران اشتباهات مرد نباش

ممکن است دوبار نگویی سوییچ یا پرونده شرکت را با خودت ببر و او اشتباه کند، و فراموش کند. شاید بخواهد مرخصی ساعتی بگیرد تا بیاید و پرونده ها را با خود ببرد! اما این گونه او برای زندگی جدی تر می شود و شما نیز برایش خواستنی تر می شوید. چرا که مادری نکرده اید و در حکم یک معشوقه بوده اید.


نگران مریض شدنش نباش

بیشترین حالت مادری کردن این است که مرد را باید و نباید و بکن و نکن می کنیم که مریض نشود، سرما نخورد، اسهال نشود و …

اگر یک بار مریض شود قدر سلامتی را بهتر خواهد دانست و حواسش را جمع تر خواهد کرد.

اصلا بگذار مریض شود! اتفاق خاصی نمی افتد!

گاهی هم زن ها می خواهند خودشان را لوس کنند مادری می کنند اینجاست که می خواهند ابروش را درست کنند میزنن چشمش را هم کور می کنند و گند روی گند می زنند.

 


بیخیال باش و بگذار جور اشتباهاتش را بکشد!

وقتی مرد فراموش می کند مراقب خودش باشد، کم کم فراموش می کند که مراقب سایر اعضای خانواده هم باشد.


با مادری کردن برای مرد، او اقتدارش را از دست می دهد

اگر می خواهی رابطه عاطفی خود را خراب کنی هیچ چیز بدتر از این نیست که یکی دو کار زیر را کنی

  1. غرور مرد را بشکنی
  2. اقتدارش را خدشه دار کنی
  3. قدرتش و جیبش را زیر سوال ببری

بنابراین تکته ای که وجود دارد این است که، تو باید مراقب این سه وجهه از زندگی مرد باشی.

مادری کردن به روش های مختلف این سه ویژگی مرد را تحث تاثیر منفی قرار می دهد.


از روش های معکوس استفاده کنید

گاهی اوقات مرد از تو می خواهد که فلان ساعت که کاری دارد را یاد آوری اش کنی.

اگر این یاد آوری چندان مهم نیست گاهی از این یاد آوری سرباز بزن!

بگذار بفهمد که نباید نیاز به کنترل گر داشته باشد.

اگر تو این یاد آوری ها را از روز اول انجام نداده باشی، او نیز عادت نمی کند.

بگذار عواقب بی توجهی هایش را بپذیرد .

یک نمونه دیگر از روش های معکوس این است که، روش هایی در پیش بگیرید که مخالف رفتار یک مادر است! مثلا وقتی می خواهد بیرون برود، اگر دیدید کاپشن با خودش می برد بگویید واقعا اینقدر هوا سرد است! یا مواردی که مشابه موارد گفته شده است فقط توجه کنید در این باره افراط نکنید! شاید هفته ای یا ماهی یک بار گفتن این جملات مناسب باشد. پس افراط ممنوع


هشدار: مطلب پیش روی شما صرفا ترجمه و تحقیق و حاصل گردآوری هاست! فلذا نمی توان از آن به عنوان راهکار مشاوره ای استفاده کرد. بنابراین برای حل مشکلات خود می توانید به مشاور مجرب مراجعه کنید تا با بررسی مسایل شما و احیانا همسر شما بهترین راهکار برای شما ارایه گردد.

منبع

ممکن است به این مطالب علاقه داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.