کاهش خشم جدایی – چکار کنم تا بعد از جدایی دلم خنک شود

0 315

وقتی خانمی در مورد کاهش خشم بعد از جدایی از من سوال می پرسد، معمولا اولین احساسی که دارد این است که:

  • من طرد شده ام
  • من دست کم گرفته شده ام
  • ارزشم کاسته شده است
  • من نادیده گرفته شده ام
  • غرورم شکسته است
  • برایم کلاس گذاشته

و غیره. در چنین شرایطی معمولا خانم ها به دنبال راه هایی هستند که بتوانند دلشان را خنک کنند. برخی به دنبال ضربه زدن به طرف مقابل هستتند و برخی هم به دنبال روش های عجیب و غریب می روند. اما واقعا چرا خشم بعد از جدایی رخ می دهد و چطور می توان دل خنک شد؟ واقعا بعد از جدایی چه چیزی جگر سوخته یک عاشق شیدا مثل تو را خنک می کند.

خب بیا کمی در مورد این احساس صحبت کنیم و چند تمرین با هم انجام دهیم.

دقت کن: آموزشهای این مطلب تمرینی و تجربه شده است، و باید رودروایسی با خودت را کاملا کنار بگذاری. ضمن این که در کنار این مطلب تمرین های درمان شکست عشقی را هم انجام دهی.

 

گام اول: با خودت در مورد رویداد رخ داده صادق باش

خب حالا من میخواهم از طریق این مقاله و البته تمرین هایی که خودت باید انجام دهی، درمان کنم. لطفا هر چه قرص و دارو داری کنار بگذار، ( مگر دکتر حاذقی برایت تجویز کرده باشد ). لطفا تمام آرامش بخش هایت کنار بگذار. آنچه تو را درمان می کند یک ذهنیت درست است. می خواهم از ابتدا، حالت را خوب کنم. پس خوب به من گوش کن

دخترک خوبی که به قول خودت و اطرافیانت، پسره ی بی عقل قدرت را ندانست و تو را پس زد، و یکی از این چند احساسی که در بالا گفته ام را برایت رقم زد. بیا قبول کن که تو بخشی از این رابطه بوده ای. بخشی که تاثیر گذار بوده ای و می توانستی خیلی خوب از پس رابطه بر آیی. اما خب بی تجربگی ها و شاید خیلی از خودگذشتگی ها انقدر از ارزش تو کاهید تا به این جا رسیدی.

همیشه خشم بعد از جدایی از آن جا ناشی می شود که ما 100 درصد تقصیر را به گردن طرف مقابل می اندازیم. راستش را بخواهی من طرفدار هیچ پسری نیستم، اما قبول دارم که اشتباهات یک دختر بیشتر موجب جدایی و شکست عشقی می شود.

حالا تو باید چکار کنی؟

خشم بعد از شکست عشقی و طلاق

اشتباهات خودت را پیدا کن

باید بپذیری که تقصیر ها 100 درصد به گردن تو نیست، و البته 100 درصد هم به گردن پسر مورد نظر نیست. در اصل در رابطه تان کوک بعضی چیزها به هم خورده است. شاید تو هم مثل هزاران دختری که در شرایط تو با من صحبت کرده اند، بگویی:

  1. من نهایت خوبی را در حقش کردم
  2. من تمام خودم را در اختیارش گذاشتم
  3. من چند سال یا چند ماه عمرم را پایش گذاشتم
  4. و غیره

اما دوست عزیزم دقیقا به خاطر همین هاست که می گویم، تو نباید 100 درصد حق را به خودت بدهی. بارها گفته ام که برای تبدیل یک رابطه به ازدواج، نباید خودت را اینگونه در اختیار یک مرد قرار دهی.

مشاوره شماره 1 از این صفحه به تو یاد می دهد در یک رابطه باید ابتدا کلیات چه چیزهایی را بدانی تا طرد نشوی و آسیب نبینی. ( این مشاوره را حتما در برنامه ات بگذار )

اولین تمرین:
در تمرین گام اول ، مشاوره ای که در لینک بالا گفته ام را حتما گوش کن و یادداشت برداری کن. دقت کن که تو در این رابطه چه اشتباهاتی کرده ای. حتما در دفترت این اشتباهات را بنویس. از ابتدا تا انتهای رابطه ات را یادداشت کن و با موشکافی متوجه شو که اشتباهات تو در این رابطه جه بوده است.

 

ماهیت رابطه را برای خودت توضیح بده

اشتباه بیشتر خانم هایی که دچار احساس خشم بعد از جدایی می شوند، این است که بعضی چیزها را خیلی جدی می گیرند. معمولا از کاربر و خانمی که مثل شما است می پرسم:

  • قرار ازدواج بین تان بود؟ می گوید: خیر
  • حرفی از ازدواج بین تان زده شد؟ می گوید: خیر / کمی / بله
  • هدف تان از رابطه چه بود؟ می گوید: دوستی / آشنایی برای ازدواج

اگر دقت کنی در تمام موارد بالا، پسر و دختر فقط با هم در ارتباط بوده اند تا شناخت از هم کسب کنند. این که تو زودتر عاشق تر شده ای و خود فنا و خود فدا نمایی کرده ای، مشکل پسر واقعا نیست!  عزیزم، دخترک نازم، دقت کن که تو یک بخش از رابطه بوده ای، و حالا که این اتفاق میمون بین شما رخ نداده، به تصمیم طرف مقابلت هم ربط دارد. خواه او زیرکانه و فریب کارانه وارد رابطه شده باشد (که مسئول شناخت این قضیه خودت هستی ) خواه قصد ازدواج داشته و تو را مناسب ندیده است ( شاید مقصر هم خودت باشی / و البته او هم حق دارد نظرش را بگوید )

این که ما عزت نفس داریم و خودمان را دوست داریم گاهی اوقات موجب می شود که مساله را کاملا خودخواهانه ببینیم. امیدوارم با خواندن این بخش مقاله را نبندی و بقیه محتوا را بخوانی.

دومین تمرین:
تمرین گام دوم تو این است که ماهیت رابطه ات را برای خودت باز بنویس. شروع کن بنویس که اگر جای شما دو تا عوض می شد به خودت چه حقی می دادی و در مقابل خشم ناشی از جدایی از طرف فرد مقابل چه حرف هایی را می زدی؟ چگونه استدلال می آوردی و چطور راضی اش می کردی و حق به خودت می دادی؟ 

بارها در این مرحله که با افراد صحبت می کنم، باخود می گویند ” دقیقا چند بار این اتفاق رخ داده و من طرف مقابل را طرد کرده ام ” حالا تو هم احتمالا این گزینه را خواهی داشت و خواهی توانست آن را در گوشه های دیگر زندگی ات شاید کمی قبل از امروز، بیابی.

 

سوگواری کن

خب رسیدیم به گزینه های تقریبا خوش و خرم که شاید ظاهری غم انگیز داشته باشد. من انتظار ندارم با تمام اشتباهاتی که ممکن است کرده باشی و با تمام حقی که ممکن است پسر مورد نظر داشته باشد، بعد از جدایی دو دستمالی برقصی!

نه

من انتظار دارم سوگواری بعد از جدایی را خیلی خوب انجام دهی. به مدت 10 روز، توی تختت باش، بیشتر بخواب، گریه کن و حتی مجید خراطها گوش کن.

اما از روز 15 ام به تو حق نمی دهم که دیگر سوگواری کنی. شاید بعد از این سوگواری وقت آن رسیده است که به تمرین های 1 و 2 این مقاله گوش کنی. شاید در حین رسیدن به تمرین های 1 و 2 باز هم اشک بریزی. بله اشکال ندارد تو مختاری هر وقت دوست داشتی گریه کنی.

تمرین 3:
در گام سوم، گریه زاری و سوگواری کن. بگذار سم هایی که از این غصه و رخداد در بدنت تولید می شود تخلیه شوند. 

لطفا ضمن تمرین شماره 3 که سوگواری است:

  1. بغضت را قورت نده
  2. جلوی گریه ات را نگیر
  3. اگر دوست داری با کسی در موردش حرف بزنی حتما بزن ( تا 40 روز این اجازه را داری )
  4. با هیچ پسری در مورد این شکست صحبت نکن. 
  5. اگر یادش می افتی، به زود مانع یاد آوری نشو که بدتر می شود.

 

بنویس و خشمت را تخلیه کن

یکی از کارهایی که خشمت را تخلیه می کند این است که گریه کنی. سوگواری که در بخش قبل در موردش صحبت کردم، به تو کمک می کند که خیلی خوب جلوی این احساس منفی ات بایستی و آن ها را قبل از این که مغز و قلبت را خراب کند تخلیه کنی.

اما از دفتر و قلمت استفاده کن و بنویس.

تمرین چهارم:به مدت 1 ماه تا 40 روز، به تناسب میزان مدتی که با عشقت همراه بوده ای، شروع به نوشتن از رویداد های خوب و بد کن. هر چه به تو لذت می داده را بنویس. 

  1. از خوشی های رابطه ات بنویس
  2. از بدی های رابطه ات بنویس
  3. از هر چیزی که موجب یاد آوری می شود بنویس
  4. هر حرفی که با او داری را بنویس

به مدت 40 روز این تمرین را انجام بده و با مداد ترجیحا آن ها را بنویس و در پایان آن ها را پاک کن. هنگام پاک کردن احساس کن که این اتفاقات از کره خاکی و از ذهنت و روزگارت پاک می شوند. این کار را روزی تا 3 بار هم می توانی انجام دهی.

خشم بعد از جدایی

موبایلت را ترجیحا خاموش کن

یکی از چیزهایی که خشم تو را تقویت می کند، نگاه کردن به موبایلت است. این موبایل موجب می شود که فکر های انتقام جویانه و حتی توپیدن های ناگهانی را در دلت بیندازد. پس توصیه ام این است که اقلا روزی یک بار آن هم صبح یا زمانی که قبلا وقتی در ارتباط بوده ای به گوشی ات نگاه نمی کرده ای، به گوشی ات نگاه کن. مثلا زمانی که با عشقت در ارتباط بوده ای، شاید ساعت 12 ظهر هرگز گوشی ات را چک نمی کردی و انتظار نداشتی که پیامی دریافت کنی. حالا که بعد از جدایی است فقط همین تایم گوشی ات را چک کن.

اگر شب ها با گوشی ات چت می کردی و او را در رختخوابت هرشب ملااقات می کردی، لطفا از امروز دیگر شب ها، گوشی ات را به رختخوابت نبر.

 

جای خوابت را عوض کن

یکی از بیشترین چیزهایی که دختران را رنج می دهد، سکوت شب و تنهایی هنگام خوابیدن است. همین که پارتنر مهربان شان هر شب حتی با دعوا با آن ها صحبت می کرد، برایشان قوت قلبی بود که یکی هست. اما خب این روزها دیگر یکی نیست. واقعا نیست و این احساس نبودن ناراحت شان می کند.

در چنین شرایطی بهترین توصیه این است که:

تمرین پنجم:
جای خوابت را عوض کن: اگر شب ها توی اتاق خودت می خوابیدی سعی کن مدتی در پذیرایی بخواب یا در اتاق نشیمن. 

بدین ترتیب مود ذهنی ات، افکارت و حتی خواب هایی که میبینی هم تغییر می کنند.

 

رختخوابت را تعویض کن

یک واقعیت وجود دارد که آن هم وجود انرژی ها و هاله های انرژی است. در دوره دستکاری کوانتومی در مورد پاکسازی انرژی ها خیلی توضیح داده ام که می توانی با تهیه این دوره خیلی خوب در مورد آرامشت تمرین هایی را یاد بگیری.

اما یکی از چیزهایی که شاید آن را بدیهی پنداشته ای این است که تو توی این رختخواب ها همیشه به او فکر کرده ای و توی مود رسیدن به او بوده ای. این هاله های انرژی تو را توی همین مود نگه می دارند. چه بسا بتوانی خیلی خوب از پس رخداد جدایی بر بیایی اما وجود این هاله های انرژی اختلال هایی در ثبات تو و افکارت ایجاد کنند. این موجب می شود سوگواری طول بکشد، یا نا امیدی ات بیشتر باشد و یا هر چیز تلخ تری بیشتر طول بکشد.

تمرین ششم: ( خیلی اثر گذار و مهم )
در گام ششم توصیه می کنم که پتو، بالشت،رو تختی و حتی کاور تختت را کاملا برای 6 ماه عوض کن. ضمن عوض کردن، آن ها را کاملا بشوی و چند روز در معرض نور خورشید قرار بده و بعد آن را جایی بگذار که بعدا بتوانی از آن استفاده کنی. فعلا تمام ادوات خوابت را تغیییر بده.

من حتی به کاربرانی که وضع مالی بهتری دارند توصیه می کنم که سیستم خواب شان را کاملا عوض کنند. ( تخت خواب و سرویس خواب جدید خریداری کنند )

علت این که این همه جای خواب مهم است این است که این جای خواب است که معمولا تو لم میدادی و با او چت می کردی و احساسات عجیب و غریب از خودت تولید می کردی. میزبان این احساسات فقط و فقط آن چیزهایی بوده که دور تو بوده اند.

 

روی گفتارت چه آشکار و پنهان دقت کن

به گفتار درونی ات که ما واگویه های درونی می گوییم، خیلی خیلی توجه کن. به گفتار بیرونی ات هم توجه کن. هرگز بیش از مدت زمان معقولی که پیشنهاد به تو شد، در مورد این رویداد با کسی صحبت نکن. گاهی فرد 1 ماه با پسری در ارتباط بوده اما 3 سال درموردش حرف میزند! واقعا مگه چه خبره؟ زندگی جاری است هر چند حق با تو باشد که سال ها در مورد داستانی حرف بزنی. اما این خنجرهایی است که به قلب خودت فرو می رود.

پس به عنوان تمرین بعدی:

تمرین هفتم:
به صورت وسواس گونه روی افکارت و گفتارت دقت کن و نگذار تخم و بذر خشم بیش از پیش برایت فراهم شود.

مجموعه سکوت و جدل از استاد شجاعی بهترین آرامش بخش هایی است که در مراقبه گفتار و افکارت می تواند در این وادی به کارت آید. عزیز دلم من خلاصه هایی از این سکوت و جدل را در کانال قرار داده ام که می توانی گوش کنی.

 

فکر تلافی کردن را از سرت بیرون کن

یک نکته جالب. خیلی از خانم ها به من میگویند خانم مشاور، نسخه ای برایم بپیچ تا عاشقش کنم و بعد که عاشق شد، او را طرد کنم تا جیگرم حال بیاید! این چیزی است که شاید توی ذهن تو هم خطور کرده باشد. غافل از این که، وقتی چنین کاری رخ دهد تو هرگز توانایی طرد کردنش را نداری چرا که در اصل به دنبال این بوده ای که او را عاشق کنی.

پس این سناریو های بچه گانه را از ذهنت بیرون کن و سعی کن اندیشمندانه تر و عاقل تر و بالغ تر به موضوع نگاه کنی.

اگر این تمرین ها را که گفتم انجام دهی مطمئن باش مثل هزاران کاربری که از این روش استفاده کرده اند، بتوانی خیلی خوب، جلوی احساسات منفی را بگیری، و خشمت را تخلیه کنی و خیلی  زود بدون احساس غم و ناراحتی به زندگی سلام کنی.

 

شاد تر زندگی کن

وقتی در دوران جدایی هستی یکی از مهم ترین چیزهایی که حالت را به هم میزند خو کردن به غم و افسردگی است. در چنین شرایطی من توصیه میکنم که اگر تمایل داری در دوره سیب سبز ( از مجموعه دل آرام شرکت کن ) تا با تمرین های بیشتر و بهتر، بتوانی جلوی غول داعش گونه ی افسردگی و خشم را بگیری.

 

اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره رایگان شادزیستی به روش های زیر استفاده کنید.
روش ارتباط با شادزیستی
تلگرام:  اینجا را کلیک کن
ایمیل: info@shadzisti.ir
واتس اپ – آی گپ – گپ – بله : 09030280078

منبع عکس: 1 و 2

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.