همسرداری شاد

9 روش برای نجات زندگی زناشویی چالشی

چه عاشقانه شروع می شود و چه غیر منتظره چهار چرخ زندگی می افتد توی سنگلاخ های سراشیبی طوری که فقط سر و صداها و جیغ و داد ها بالا می رود و ماشین زندگی ای که در حال نابودی است، به راه خود ادامه می دهد. اما این جا نه جاده کمک می کند که ماشین منهدم نشود، و نه جیغ و داد زن و نه سر و صدای مرد.

این داستان خیلی شبیه به زندگی این روزه ماست. طبق آمار موثق، حدود 75 درصد از ازدواج ها در کشور ما، نا موفق است. به نظر من و البته از نظر بسیاری از متخصصان، علت این ناسازگاری ها، نه پول است، و نه مادیات و نه رفاهیات بلکه مساله اصلی به مهارت های ارتباطی، بر می گردد. (‌به تحقیق استاد محمد شجاعی از هر ۱۰ ازدواج ۶ تا طلاق – ۲ طلاق عاطفی و ۲ ازدواج سالم در ده سال اخیر بوده که این تحقیق قطعا از سازمان ثبت احوال گر فته شده است )

گاهی شدت علاقه توی زندگی زناشویی کم می شود، و ما یا انقدر هراسان می شویم، که ندانیم چه کنیم و یا اینقدر نا امید می شویم، که نمی دانیم واقعا می توانیم عشق را نجات دهیم و آن را دوباره متولد کنیم.

اصلا فایده عقد کردن همین ست که وقتی تو با عشقت ( که شاید دلت می خواهد در این لحظه چشمش را در آوری و بدهی گربه های محل بخورند ) به تک و تای هم می زنید، فرصتی دارید تا به اجبار نزد هم باشید تا دوباره از نوع شروع کنید و سرود شادی سر بدهید که

من پاره می کنم رشته محبت خویش را! باشد گره خورد به تو نزدیک تر شوم!

این شعر می گوید که هر جا وصالی رخ دهد باید عشق بهتر شود و دلبستگی بیشتر تر!

آیا واقعا اینگونه اید؟

اما من در این مطلب می خواهم 10 روش به تو یاد دهم که بتوانی مساله زندگی ات را حل کنی. از نو بسازی و روی زندگی چالشی ات با وفاداری تمام پا برجا باشی.

خب بریم سراغ این 9 راهکار؟

برای نجات زندگی زناشویی عشق ورزیدن را انتخاب کن

وقتی که چالشی ایجاد می شود، درگیری رخ می دهد هیچ حلوایی قسمت نمی شود. اینجاست که اگر افسار فکر و دل را نگیری تو را به بزرگترین دشمن مردت تبدیل می کند. یادت نرود که ازدواج ارتباط دو موجود عجیب و غریب و کاملا متفاوت است که بیشترین فشار کنار آمدن با آن بر دوش عشق است.

انتخاب کن که عشق بورزی و برای عشق ورزیدن و مقاومت در مقابل افکار منفی و دشمن نمایانه نسبت به شوهرت، بهانه های خوبی ایجاد کنی. تو انسان هستی و می توانی همین حالا عشق را جایگزین نفرت کنی.

 

برای عشقت دعا کن! و راه حل بخواه

عشقت کسی است که شاید روزهایی به در درگاه خدا می رفتی و برای داشتنش دعا می کردی. حالا هم که چالشی ایجاد شده برای حل مشکل تان دعا کن و به آن بالا وصل شو. یادت باشد که این چالش ها می تواند یک تلنگر برای بهتر فکر کردن و دست زدن به منبع هستی باشد.

 

در جمع افراد سالم باش

گاهی چالش هایی که توی زندگی مشترک ات رخ می دهد علتی ندارد جز اینکه، تو از محیط، حرف های دوستان و افراد حسود خط مشی می گیری و با عزیزانت در می افتی. واقعا در این باره فکر کن و روی گروه دوستان ات تجدید نظر کن.

حضور در کنار افرادی که به تقویت زندگی ات کمک می کنند می تواند میزان چالش های زندگی ات را کاهش دهد

 

به شادی همسرت هم فکر کن

درست است که در یک زندگی سالم زناشویی زن خود را فدای مرد نمی کند اما این بدین معنی نیست که از شادی همسرش برایش مهم نباشد. زن باید تلاش کند تا در راستای اهداف زندگی اش مردش را خوشحال کند. این خوشحالی می تواند نمود های متفاوتی داشته باشد مثلا به نیاز های شخصی مرد برسد، به او قدرت و قوت دهد، و به خانواده اش احترام بگذارد.

 

به رابطه تان اولویت اول را بدهید

یکی از مهم ترین چیزهایی که موجب تاسف شده و چالش ها را پدید اورده این است که زن برای همه چیز وقت دارد الا رابطه اش! همه چیز باید در حد تعادل باشد و از میان همه مردم، همسر و شوهر باید مهم ترین افراد زندگی هم باشند.

حتی شوهر تو باید در درجه اول اولویت نسبت به فرزندان ت باشد.

 

از صفر شروع کنید

بارها توی این سایت به این موضوع پرداخته ام که زندگی صحنه ای است که گاهی لازم است از صفر شروع کنی و دوباره بسازی. این که تو تلاش کنی تا دوباره بسازی واز اول همه خراب کاری ها را درست کنی، نشان از تعهد تو دارد.

با همسرت به گرمی صحبت کن دستش را بگیر و خاطرات خوب را مرور کنید و توجه کن که می خواهی خرابکاری ها را درست کنی البته هر کس به قدر سهم خود از تخریب

 

گیر دادن را رها کن حتی اگر هنوز خودت را اثبات نکرده ای

گاهی گیردادن ها بیش از هر چیز چالش زندگی را عمیق تر می کند. نکته ای که هست این است که، به جای غر زدن، شروع کن و امتیاز ها را ببین و بخش های مثبت همسرت را ببین و کاری کن که سطح انرژی او نیز افزایش پیدا کند و با تو خوش اخلاق تر شود. در این حالت فضا سبک تر است و می توانید چالش ها را حل کنید.

 

مشاوره بگیرید

مشاوره گرفتن یکی از بهترین راهکار هاست تا نظر افراد آگاه را در رابطه با مساله تان دریافت کنید و با توکل به خدا راهکارها را دنبال کنید.

 

رفتارهای قبلی ات را اصلاح کن

با اصلاح رفتارهای گذشته ات، مسئولیت رفتارت را بپذیر. درست است که تو زن هستی و ملکه و معشوق هستی، اما چیزی که وجود دارد این است که تو اشتباهاتی داشته ای و باید آن ها را اصلاح کنی.

نسبت به خودت شیفته نباش که اشتباهاتت را درست بپنداری. پس تغییر کن از نظر ذهنی و رفتاری تا همه چیز عالی شود.

هشدار: مطلب پیش روی شما صرفا ترجمه و تحقیق و حاصل گردآوری هاست! فلذا نمی توان از آن به عنوان راهکار مشاوره ای استفاده کرد. بنابراین برای حل مشکلات خود می توانید به مشاور مجرب مراجعه کنید تا با بررسی مسایل شما و احیانا همسر شما بهترین راهکار برای شما ارایه گردد.

منبع کمکی

شادزیستی

واقعا بسم الله الرحمن الرحیم با عشق ایاک نعبد و ایاک نستعین زهرا معبودی هستم! لایف کوچ یا همون مربی زندگی و توسعه فردی. اگر در زمینه رشد شخصی یافتن رسالت زندگی رسیدن به خواسته ها و اهداف و غیره نیاز به کمک دارید من می تونم بهتون کمک کنم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

Share
Published by
شادزیستی

Recent Posts

۴ مثال از لبخند زنان کاریزماتیک برای دلبری

لبخند زنان کاریزماتیک مثل بقیه ویژگی های روحی و رفتاری این دسته از زنان باهوش…

3 هفته ago

۵ نمونه قدرشناسی از مردان برای عاشق کردن مرد

قدرشناسی از مردان یک روش عالی برای عاشق کردن مردان است. در این آموزش پژوهشی…

3 هفته ago

۷ مثال برای بیان دوستت دارم به زبان مردان

در این مطلب لیستی از نمونه های دوستت دارم به زبان مردان را آورده ایم.…

3 هفته ago

چطور جلوی یک زندگی کسالت بار متاهلی را بگیریم (از سری ۸۹ تایی)

میخواهیم در مورد زندگی کسالت بار متاهلی صحبت کنیم. زندگی کسالت بار و کاملا روتین…

1 ماه ago

روش های ابراز علاقه مردانه برای دوام زندگی (از لیست ۸۹تایی)

ابراز علاقه مردانه با ابراز علاقه زنانه فرق دارد و به نظر می رسد این…

1 ماه ago

تکنیک هایی برای خوشحال کردن مرد در زندگی (از لیست ۸۹تایی)

همانطور که می دانید خوشحال کردن مرد در زندگی برای ثبات زندگی زناشویی بسیار اهمیت…

1 ماه ago